Stránky fanúšikov VyVolení Dom Snov nájdete od teraz webu:
VyVolení: Dom snov
VyVolení - Dom snov

9. 5. 2013

Začiatok VyVolených: Ako maďarská show pokorila Veľkého brata


Reality šou VyVolení prišla na Slovensko v roku 2005 vďaka TV Joj, ktorá zakúpila licenciu od maďarskej spoločnosti IKO. Tá spustila projekt Való Világ po prvý krát v Maďarsku na stanici RTL Klub v roku 2002. Nový formát na televíznom trhu prekonal osvedčený formát Big Brother, ktorý v tom čase vysielala iná maďarská televízia TV2.


Principiálny rozdiel medzi licencovanou šou Big Brother a novinkou Való Világ v tom čase nenašli nielen diváci, ale ani spoločnosť Endemol, ktorá vlastní práva na reality show Big Brother. Obe reality šou spočívajú v spolužití určitej skupiny ľudí v uzavretom dome počas niekoľkých mesiacov. Kamery nepretržite snímajú ich denný (aj nočný) život a diváci majú možnosť ovplyvňovať priebeh súťaže a rozhodnúť o víťazovi.

Televízia Joj pri uvedení projektu VyVolení tvrdila, že nová reality šou je interaktívnejšia, modernejšia a kontroverznejšia ako program konkurencie (v tom čase reality šou Big Brother - Súboj na TV Markíza). Hlavným ťahákom oproti konkurencii mal byť výber súťažiacich do vily prostredníctvom telefonického a sms hlasovania divákov. Prvok neustáleho zapojenia divákov do hry od začiatku nie je náhodný. Maďarská spoločnosť IKO totiž prevádzkuje aj telekomunikačné služby a televízna šou je pre ňu ideálnou formou prijímu.

Való Világ zaznamenal v Maďarsku nebývalý úspech. Počas finále 1. série zaslali diváci viac než 2 milióny hlasov. Program mal v priemere 1,5 milióna divákov a jednoznačne porazil celosvetovú jednotku v reality šou tej doby, Big Brother. Do týchto dní bolo u našich južných susedov odvysielaných už 5 sérií tejto šou a divácky záujem neklesá, naopak, osudy hrdinov sleduje v priemere rovnaký alebo vyšší počet divákov ako v tomu bolo v roku 2002.

Rovnaký osud VyVolených čakal aj na Slovensku. TV Joj vďaka jasnej kampani a výraznej podpore bulvárnych médií prekonala v sledovanosti vtedajšieho jasného lídra, TV Markíza, ktorá divákov nezaujala s  reality šou Big Brother - Súboj. Finále 25. decembra 2005 sledovalo 38,8% divákov starších ako 12 rokov. Len pár týždňov po prvej sérii spustila televízia VyVolených 2, pričom šou zaznamenala mierny pokles sledovanosti. Tretia séria sa bude vysilať toto leto pod názvom VyVolení - Dom snov.

ZDROJ: medialne.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára